14/11/20

"Niepełka" - Dorota Schrammek

Główna bohaterka powieści to Weronika- niepełnosprawna nastolatka. Dziewczyna od urodzenia choruje na dziecięce porażenie mózgowe i przez chorobę porusza się na wózku inwalidzkim. „Niepełka” już dawno pogodziła się ze swoją codziennością, jednak po przeprowadzce do Trzebiatowa na nowo musi budować swój świat. Trafia do nowej klasy, w której nie wszyscy ją akceptują. Weronice najbardziej dokucza miejscowa gwiazda- Kinga, zazdrosna o sukcesy w fotografii niepełnosprawnej koleżanki. Czy Niepełka odnajdzie się w nowej rzeczywistości i zyska przyjaciół? Czy zapatrzona w siebie Kinga zrozumie, że inny nie znaczy gorszy? Warta uwagi „młodzieżówka”, która uczy, że bez względu na dolegliwości wszyscy jesteśmy tacy sami, a każdemu należy się szacunek i zrozumienie.

7/10 ⭐

 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?