15/11/20

"Miasto 44" - Marcin Mastalerz

Miasto 44 to powieść napisana na podstawie scenariusza filmu Jana Komasy o tym samym tytule. W trakcie czytania mamy okazję oglądać fotosy i kadry z tego filmu.
Książka przenosi czytelnika do Warszawy 1944 roku, miasta, które z dnia na dzień się zmienia i prawie nie istnieje. Główni bohaterowie to żołnierze oddziału Kobra: Stefan, Kama, Góral, Rogal i Beksa dzielnie idą szlakiem bojowym od Woli, przez Starówkę i Śródmieście, aż po Czerniaków. Młodzi ludzie muszą odbyć przyspieszoną lekcję dojrzewania, walczą, ale też doceniają uczucia: przyjaźń i miłość, wygłupiają się i żyją tak jakby każdy dzień mógłby być ich ostatnim, wiedząc że za chwilę może już niczego nie być. Dla tych odważnych nastolatków istnieje tylko tu i teraz, najważniejsze są dla nich poświęcenie, walka i przyjaźń. Powstańcy jeszcze nie tak dawno snuli plany na przyszłość, teraz działają w konspiracji i walczą o wolność.
Poruszająca książka o wartkiej akcji, którą warto przeczytać. W formie powieści opowiada losy młodych i odważnych ludzi walczących w Powstaniu Warszawskim. Emocjonalna historia o przyspieszonym wchodzeniu w dorosłość, pierwszych miłościach, trwałych przyjaźniach i walce młodych ludzi o odzyskanie wolności.

7/10 ⭐


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?