01/11/20

"Jeremi Przybora małoletnim i stuletnim" - Jeremi Przybora

Książka to cudowny zbiór klasycznych, najpopularniejszych baśni opowiedzianych na nowo przez Jeremiego Przyborę. Wśród szesnastu tekstów znalazły się między innymi: Piotruś Pan, Zakochany kundel, Piękna i Bestia, Bambi, Robin Hood czy Mulan, które zyskały całkiem nowe interpretacje.
Autor zachwyca swoimi wersjami znanych przez wszystkich baśni. Jego język, pełen polotu i fantazji sprawia, że z opowieści wydobywane jest to, co najpiękniejsze. W tekstach nierzadko Przybora nadaje postaciom nowe imiona, a powszechnie znane nazwy miejsc są zamienione na inne. W ten sposób właścicielami Lady zostali Jim Serdeńko i jego żona Słonko, Piotruś Pan zabiera Wendy i jej braci do Niebywalencji, a siostry Kopciuszka stają się Paskudnicami.
Zbiór baśni napisany przez polskiego pisarza, satyryka, spikera radiowego i współtwórcę „Kabaretu Starszych Panów” nadaje się nie tylko dla najmłodszych. Uniwersalne przesłanie tekstów i ich piękny język, a także śliczne disneyowskie ilustrację przyciągną uwagę każdego czytelnika. Wspólne czytanie pozwoli starszym odbiorcom powrócić do krainy baśni i bajek znanych z dzieciństwa, a przedstawionych w całkiem innej formie. Zachęcam do zapoznania się z tym wartym uwagi zbiorem nietypowo napisanych baśni, wydanych w pięknej twardej oprawie i cudownie zilustrowanych.
9/10 ⭐

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?