07/12/23

"Wszystkie nasze poplątane ścieżki" - Kira Zielińska

Czy jest szansa, by jeszcze rozplątać wszystkie poplątane ścieżki?

 
Powieść to lektura, do której od samego początku coś mnie przyciągało. Nie była pewna dlaczego, ale wiedziałam, że bardzo chcę, wręcz muszę ją przeczytać... Niezwykle intrygujący opis i klimatyczna okładka, na pewno to, ale czy coś jeszcze? 

Dwoje ludzi, dwa światy... wiele różnic i jeszcze więcej podobieństw. Reda to młody chłopak, dopiero wkraczający w dorosłość, a już z ogromnym bagażem doświadczeń. Wychowuje się bez matki z ojcem alkoholikiem i dużo pracuje w warsztacie samochodowym, by spełnić swoje jedyne i największe marzenie — wyrwać się z miejsca, w którym żyje... Janek to mąż Ady i ojciec dwu i półletnich bliźniaczek, bardzo zapracowany, zajmuje się swoją firmą transportową. Dzień narodzin trzeciej córeczki jest dla niego jednocześnie dniem śmierci żony, dniem, w którym musi przewartościować całe swoje życie...

Co łączy tych dwóch bohaterów? Na pewno więcej niż się na pierwszy rzut oka wydaje. Obydwaj walczą z poplątanymi ścieżkami swojego losu i starają się na nowo odnaleźć w życiu szczęście... Czy im się to uda? Tego musicie dowiedzieć się już z książki, do której przeczytania naprawdę Was zachęcam. 

"Wszystkie nasze poplątane ścieżki" to książka niełatwa tematycznie i jednocześnie bardzo ważna. To opowieść o życiu, które nie zawsze bywa piękne, o sile, której czasami bardzo brakuje, o stracie, która pozostaje w nas na zawsze i o nowej drodze, której niejednokrotnie się boimy, a często tak bardzo potrzebujemy.  

Debiut Kiry Zielińskiej bardzo mi się podobał. Autorka napisała wciągającą historię z wyrazistymi bohaterami. Miała bardzo dobry pomysł na fabułę i zastosowała ciekawy zabieg, który zdecydowanie uważam za udany. Kira Zielińska pisze lekko o trudnych tematach, jej powieść jest po prostu bardzo życiowa. 

Książkę zdecydowanie warto przeczytać. Zapewni wiele emocji Czytelnikom chętnie sięgającym po obyczajówki z ważnym przesłaniem, w których prawdziwe, niekoloryzowane życie wychodzi na pierwszy plan. 

Egzemplarz recenzencki otrzymałam od Wydawnictwa Zysk i S-ka. 
 
8/10 


4 komentarze:

  1. To wspaniała powieść. Bardzo mi się podobała.

    OdpowiedzUsuń
  2. Skoro zapewnia tyle emocji to jestem jak najbardziej na tak.

    OdpowiedzUsuń
  3. Już wiem, że jest to książka, którą bardzo chcę przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno przeczytam tę książkę w przyszłym roku.

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?