28/09/23

"Trzy siostry" - Barbara Sykutowska

119/180/34530/2023

 

Czy siostrzana więź naprawdę przetrwa wszystko?

 
Czytałam już kilka książek Barbary Sykutowskiej i wszystkie należały do satysfakcjonujących lektur. Autorka zdecydowanie bardzo dobrze odnajduje się w gatunku, jakim jest literatura obyczajowa i umie stworzyć historie takie, jak te pisane przez życie. Dlatego też z chęcią sięgnęłam po kolejną powieść spod jej pióra, wiedząc, że również nie powinnam się zawieść.

"Trzy siostry" to siódma powieść Barbary Sykutowskiej. Tym razem Autorka opowiada o losach tytułowych trzech sióstr, które, chociaż połączone naturalnymi więzami krwi, są od siebie zupełnie inne. Różni je praktycznie wszystko, co widać również podczas podejmowania życiowych decyzji. Z bohaterkami idziemy przez życie przez wiele lat, poznajemy ich najbliższych, siłą rzeczy śledząc również ich losy.

Powieść to wielowątkowa, ciekawa lektura obyczajowa. Autorka przedstawia w niej naprawdę wielu bohaterów, każda sylwetka jest dopracowana — inna, a przez to wyjątkowa. Chociaż postaci jest w książce naprawdę dużo, to nie mylą się one Czytelnikowi dzięki ich dość szczegółowym portretom, zwracającym również uwagę na psychologiczne uwarunkowania. Wszystkie postaci są tutaj dalszą lub bliższą rodziną, przez co relacje między nimi są również wyjątkowe — lepsze bądź gorsze, ale zawsze jakieś są.

Barbara Sykutowska ponownie zaprasza Czytelnika do swojego świata, zachęcając do lektury lekkim piórem i ciekawym pomysłem na fabułę. Książka nie jest długa, więc tym bardziej czyta się szybko. Dla mnie była naprawdę przyjemną lekturą, z którą spędziłam miłe kilka godzin.

"Trzy siostry" to lekka powieść obyczajowa, niepozbawiona jednak wielu ważnych tematów i istotnych wątków. Autorka pisze o niespodziewanych kolejach losu, a także prawie każdego człowieka do podejmowania swoich decyzji. Dużą uwagę zwraca również na wartość rodziny i relacji pomiędzy jej członkami, którzy zazwyczaj się od siebie różnią i nigdy nie będzie idealnie, ale jednak są dla siebie bliskimi ludźmi. Jeśli szukacie dobrej powieści obyczajowej, to ta będzie dla Was idealną lekturą!

Egzemplarz recenzencki otrzymałam od Autorki.
 
7/10
 

3 komentarze:

  1. Być może kiedyś ta książka znajdzie się w moich rękach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Okładka jest zachęcająca, tak jak recenzja.

    OdpowiedzUsuń
  3. Widać, że autorka dotyka ważnych tematów. A to niezwykle istotne.

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?