11/09/23

"Dom na granicy" - Anna Wojtkowska-Witala

132/180/38990/2023

 

Czy możliwość zamieszkania w domu na granicy zmieni coś w życiu głównej bohaterki?

 
"Dom na granicy" to moje drugie spotkanie z twórczością Autorki. Jakiś czas temu przeczytałam "Potknięcia miłości", które bardzo mi się podobały, więc tym chętniej sięgnęłam po najnowszą powieść spod pióra Anny Wojtkowskiej — Witali. Wiedziałam, że mogę się spodziewać emocjonalnej historii obyczajowej z miłością w tle i tak właśnie było w przypadku tej książki.

Anna lata temu zdecydowała się poświęcić rodzinie i zrezygnowała z wymarzonych studiów, by zając się niepełnosprawnym młodszym bratem. Obecnie kobieta wiedzie skromne zwyczajne życie, jej codzienność charakteryzuje spokój i powtarzalność. Teraz, po śmierci brata, Anna została sama na świecie i szuka sobie w nim odpowiedniego miejsca. Propozycja byłej przełożonej, która przychodzi zupełnie niespodziewanie, może być dla bohaterki dużą szansą, ale jednocześnie trudnym wyzwaniem. Zamieszkanie w domu na granicy dosłownie i w przenośni wywraca życie Anny do góry nogami. Czy kobieta uwierzy, że jej los jeszcze może się odmienić i zdecyduje się na spełnianie marzeń? Czy pozwoli sobie na miłość i szczęście?

Książka to wciągająca i emocjonalna opowieść. Autorka miała ciekawy pomysł na fabułę i bardzo dobrze wykreowała bohaterów. Z pozoru są oni z dwóch różnych światów, ale szybko łączy ich pewna nić porozumienia, a może nawet coś więcej? O tym będziecie mogli się dowiedzieć, czytając powieść, do czego Was zachęcam.

Autorka nie boi się trudnych tematów. Anna Wojtkowska — Witala pisze między innymi o różnicach społecznych, codziennym życiu z niepełnosprawnym dorosłym czy żałobie po śmierci bliskiej osoby. Do wszystkich tych i innych tematów podchodzi z dużą delikatnością, empatią i zrozumieniem.

"Dom na granicy" to lektura, która bardzo mi się podobała. To powieść obyczajowa z tych, które lubię najbardziej — spokojna, ale emocjonalna, momentami nawet nostalgiczna i refleksyjna. To taka pozycja, z którą można spędzić miłych kilka godzin i przeżywać razem z bohaterami ich wzloty i upadki.
 
Egzemplarz recenzencki otrzymałam od Wydawnictwa Lucky. 
 
7/10
 

2 komentarze:

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?