06/07/23

"Słodkich snów" - Martyna Pawłowska-Dymek

76/180/20550/2023

 

Słodkich snów... ale czy na pewno?

 
"Wszyscy mamy źle w głowach" to świetna seria dla młodzieży, której każdy kolejny tom czytam z jeszcze większą przyjemnością. W czwartej części Autorka ponownie zaprasza Czytelników do świata dobrze im już znanych licealistów, pełnego wzlotów i upadków, pierwszych miłości i prawdziwych przyjaźni.

Jakub po wypadku i urazie ręki, jakiego doznał, tymczasowo nie może grać, szuka więc nowego gitarzysty, przez co próby w zespole przebiegają w napiętej atmosferze. Chłopak cały czas myśli również o pewnej dziewczynie, która w ostatnim czasie wydaje się bardzo smutna. Kaśka natomiast coraz bardziej zastanawia się nad prawdziwymi intencjami Adama, z którym wplątała się w dziwny układ, jednocześnie rozmyślając o zmianach, jakie zachodzą w zachowaniu najlepszej przyjaciółki. Nie wie, że Róża jest w niej zakochana, bo dziewczynie bardzo trudno jest się do tego przyznać, co prowadzi do wielu niespodziewanych wydarzeń.

W "Słodkich snów" Martyna Pawłowska — Dymek zapewniła wykreowanym przez siebie postaciom prawdziwy roller coaster emocji i postawiła ich w niełatwych życiowych sytuacjach...  Czy w życiu nastolatków zapanuje spokój? Jak poradzą sobie z trudnymi problemami?

Powieść czytało mi się bardzo szybko i niezwykle dobrze. To wciągająca lektura, którą naprawdę trudno odłożyć na półkę. Zapewnia kilka wieczorów w pełnym emocji i przemyśleń świecie młodych ludzi, który niejednokrotnie Was zaskoczy. Autorka nie stroni od trudnych i ważnych społecznie tematów, do których podchodzi z niezwykłą delikatnością.

"Słodkich snów" to powieść o nastolatkach dla nastolatków. Każdy młody człowiek odnajdzie chociaż cząstkę siebie, w jednej lub większej ilości postaci, świetnie wykreowanych przez Martynę Pawłowską — Dymek. Jednocześnie jest to również książka, która świat młodzieży rozjaśni niejednemu dorosłemu, wskazując nie tylko na radości i pasje, ale również na problemy i trudności, z jakimi na co dzień mierzy się młodsze pokolenie.

Uważam, że to lektura warta uwagi, wciągająca i niedająca o sobie zapomnieć. Chętnie wróciłam do świata licealistów i odkrywałam go na nowo w czwartej już części świetnej serii "Wszyscy mamy źle w głowach". Zdecydowanie polecam!

Egzemplarz recenzencki otrzymałam od Autorki. 
 
9/10
 

2 komentarze:

  1. Skoro nie daje o sobie zapomnieć, to z ciekawością po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Taki powrót do czasów licealnych to fajna przygoda.

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?