25/02/23

"Powrót bodyguarda" - Marta Maciejewska

20/180/5350/2023

 

Skąd wraca bodyguard?


"Powrót bodyguarda" to trzeci i ostatni tom z cyklu "Sekret bodyguarda" autorstwa Marty Maciejewskiej. Nie miałam okazji czytać poprzednich części tej serii, ale opisana w książce historia była dla mnie w pełni zrozumiała. Oczywiście jak w przypadku w większości powieści dla pełniejszego obrazu pewnie warto znać poprzednie losy bohaterów, ale w przypadku tej pozycji nie jest to konieczne, by czerpać radość z lektury.

Mikaela Brwon wraz z ukochanym Theo tymczasowo ukrywają się w Grecji. Romans z uwikłanym w swoją niełatwą przeszłość mężczyzną  zdecydowanie zburzył uporządkowany świat kobiety, która mimo wszystko nie potrafi zrezygnować z uczucia. Bliskość natury i Morza Śródziemnego sprawiają, że para szuka w tym miejscu upragnionego spokoju, chwili oddechu i przestrzeni na przemyślenia. Czy przeszłość dopadnie Mikaelę i Theo? Czy ich związek przetrwa trudne chwile, a może ich uczucie nie przetrzyma poważnej próby? Musicie przeczytać powieść, aby się tego dowiedzieć!

Książkę czyta się naprawdę bardzo dobrze, szybko i przyjemnie. To ten rodzaj lektury, która, chociaż niepozbawiony gorszych momentów, jest miłym oderwaniem od rzeczywistości. Marta Maciejewska ma naprawdę lekkie pióro i zdecydowanie umie kierować odpowiednio pisaną historią, co jeszcze bardziej sprzyja takiemu odbiorowi.

Tak jak wspominałam "Powrót bodyguarda" jest ostatnią książką w trylogii. Jeśli jednak Czytelnik sięgnie po książkę nie znając poprzednich części bez problemu odnajdzie się bez problemu w świecie bohaterów. Wiele rzeczy po prostu wyjaśnia się automatycznie, ale Autorka dodatkowo przybliżyła losy postaci i minione wydarzenia w retrospekcjach.

Chociaż książka jest zaliczana do romansu, to tak naprawdę dużo w niej również z obyczajówki. Uczucie łączące główne postaci jest oczywiście widoczne i raczej kluczowe, ale nie oznacza to, że w powieści występują tylko lub głównie sceny intymne. Nie zabraknie Wam tutaj akcji, ciekawych zwrotów i po prostu dobrze opowiedzianej historii.

Spędziłam miłe kilka godzin z tą lekturą i polecam Wam tę książkę jeśli szukacie lekkiej i niewymagającej powieści na kilka wolnych chwil. Z pewnością się nie zawiedziecie, jeśli lubicie obyczajowe powieści z dużą dawką miłości i uczucia.
 
Egzemplarz recenzencki otrzymałam we współpracy z Autorką oraz Wydawnictwem Szara Godzina.
 
7/10
 

1 komentarz:

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?