03/01/23

"Serce w prezencie" - P.D. Hutton

1/180/450/2023

 

Czy serce w prezencie to na pewno dobry pomysł?

 
Jane McClarance kocha okres Bożego Narodzenia, który jest dla niej jednocześnie najpiękniejszym i najbardziej pracowitym. Kobieta jest doradcą zakupowym, a jak wiadomo, przed świętami szukamy większej ilości rzeczy w rozmaitych sklepach. Jane pracuje, ale przede wszystkim z uśmiechem na ustach pomaga ludziom znaleźć prezent, który naprawdę ucieszy i zadowoli ich bliskich.

Niespodziewanie na Jane uwagę zwraca zarozumiały prawnik z trzydziestego trzeciego piętra. Mężczyzna zdaje sobie sprawę z tego, jaki jest, więc wie też, że jego szanse u pięknej kobiety pozytywnie nastawionej do życia są małe, jeśli nie wręcz zerowe. Niespodziewane wydarzenie sprawia jednak, że się spotykają, a kolejne sytuacje zmieniają bieg historii. Czy na tę dwójkę zadziała strzała amora, a może po prostu ulotna magia świąt?

Powieść P. D. Hutton czytało mi się naprawdę dobrze i bardzo szybko. Książka nie należy do najcieńszych, ale ja wręcz pochłaniałam kolejne strony. Lekka historia i taki sam język Autorki sprawiły, że nie była to wymagająca, jednak satysfakcjonująca lektura idealna na poświąteczny okres właśnie w klimacie bożonarodzeniowym.

To książka z rodzaju tych, w których ostateczny bieg zdarzeń można przewidzieć, jednak wszystkie zwroty akcji, którymi posłużyła się Autorka, już nie są tak oczywiste. Na nudę zdecydowanie nie można narzekać, zarówno w fabule jak i w kreacji postaci. Wszyscy główni bohaterowie mają swoje cechy charakterystyczne i po prostu dobrze się o nich czyta, gdyż nie są papierowi. Generalnie jest lekko, ale nie brakuje trudniejszych momentów i ciężkich sytuacji, z których opisami P. D. Hutton również radzi sobie bardzo dobrze.

Jeśli miałabym doprecyzować gatunek, powiedziałabym, że jest to świąteczna komedia romantyczna. Człon pierwszy i ostatni po krótkim opisie jest jasny, a co do środkowego — zapewniam, że czytanie "Serca w prezencie" zapewni Wam dużo śmiechu. Zdarzają się zarówno komediowe sytuacje jak i dialogi, przy których nie można zachować powagi.

Rok 2023 rozpoczęłam z naprawdę dobrą lekturą, którą Wam serdecznie polecam. To powieść idealna dla fanów książek o miłości w bożonarodzeniowym klimacie, dodatkowo z humorystycznym akcentem.
 
Egzemplarz recenzencki otrzymałam od Wydawnictwa Amare. Dziękuję za możliwość przeczytania i zrecenzowania książki. 
 
7/10
 

4 komentarze:

  1. Może kiedyś przeczytam tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świąteczna komedia romantyczna brzmi bardzo zachęcająco, a fabuła mi się spodobała. Zapisałam sobie tą książkę, może do przyszłych świat przeczytam 😁

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyjemna okładka, widzę, że treść też ;). Od czasu to czasu lubię takie książki, więc jak mnie najdzie chęć na tego typu lekturę, to na pewno sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem nią zainteresowana :)

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?