06/08/22

"Zmarnowany rozsądek" - Izabela Grabda

139/150/39420/2022

 

"Nikt z nas nie wie, co szykuje nam los.", a co jeśli chcemy go zmienić? Czy bohaterom wyjdzie to na dobre?

 
Ola ma swój własny salon fryzjerski i uwielbia wymarzony zawód. Praca jest dla niej przyjemnością i daje kobiecie dużo satysfakcji. Marcel to sławny pisarz, który wydał już wiele bardzo poczytnych powieści. Oprócz tego bogaty mężczyzna jest jeszcze znany z... bycia kobieciarzem. Przypadkowe spotkanie tej dwójki sprawia, że powoli rodzi się między nimi przyjaźń. Młodzi ludzie postanawiają jednak zawrzeć swego rodzaju pakt, który zarówno jednemu jak i drugiemu może dać bardzo wiele, ale jednocześnie jest bardzo ryzykowny i zmieni prawie wszystko.

Czy Ola zdecyduje się na ogromne zmiany w swoim życiu? Czy Marcel zmieni swoje postępowanie? Czy przekorny los może ich zaskoczyć czymś, czego nie zaplanowali?

Izabela Grabda napisała bardzo dobrą i niezwykle ciekawą obyczajówkę. Jednocześnie całą intrygującą i dość skomplikowaną historię zakończyła w miejscu, które pozostawia wiele nierozwiązanych sekretów. Jestem bardzo ciekawa dalszych losów Oli i Marcela, a także tego, jaki finał będzie mieć ta opowieść, przez co z niecierpliwością czekam na możliwość przeczytania drugiej części. Na szczęście jest już ona wydana, więc jeśli macie w planach przeczytanie książki zaopatrzcie się od razu w dwa tomy — zrobicie tym swojej ciekawości dużą przysługę!

Autorka bardzo dobrze wykreowała dwóch głównych bohaterów, można byłoby powiedzieć, że postaci z dwóch różnych światów, które dużo więcej dzieli niż łączy. Początkowo irytujące zachowania Marcela i bardzo specyficzne Oli zostają wyjaśnione i wytłumaczone wraz z biegiem akcji. Postaci poboczne również nie są papierowe, mają swoje cechy charakterystyczne i każda pojawia się w powieści po coś. Mnie najbardziej spodobała się nieidealna, ale bardzo prawdziwa bohaterka — babcia Lusia, szkoda, że nie było jej więcej.

Książkę czytało mi się bardzo dobrze i z dużym zaciekawieniem. Nie mogłam się doczekać, co wydarzy się dalej, snułam swoje teorie, ale mimo to Autorce niejednokrotnie udało mi się mnie zaskoczyć zmianami, czy niekonwencjonalnymi rozwiązaniami. Brak przewidywalności i zwroty akcji uważam za bardzo ważną cechę dobrych obyczajówek i za to jest ode mnie duży plus. To pozycja idealna dla fanów literatury obyczajowej z wątkiem romantycznym, więc jeśli szukacie takiej lektury, to zdecydowanie polecam.
 
Recenzja powstała dzięki współpracy z Wydawnictwem Lucky — bardzo dziękuję.
 
7/10
 

34 komentarze:

  1. Myślę, że mnie również ta książka mogłaby się podobać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że znalazłaś tutaj książkę dla siebie. :)

      Usuń
  2. Te niekonwencjonalne rozwiązania, o których wspominasz bardzo mocno zachęcają mnie do lektury.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autorce kilkukrotnie udało mi się zaskoczyć niecodziennymi zwrotami akcji. :D

      Usuń
  3. Brzmi ciekawie, ale to raczej nie moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, chociaż to faktycznie bardzo dobra książka. :D

      Usuń
  4. It does look like a unique story. Thanks for the review.

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie przekonam się czy u mnie się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O, chętnie bym ją przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam serdecznie ♡
    Wspaniała recenzja :) Książka brzmi zachęcająco, pierwszy raz o niej słyszę ale zapiszę sobie tytuł. Zdaje się, że może wpaść w moje gusta :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Bardzo się cieszę, że znalazłaś tutaj książkę, którą masz ochotę przeczytać!

      Usuń
  8. Tym razem raczej nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Brzmi nieźle. Fajna okładka. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Brzmi intrygująco. W wolnej chwili być może zajrzę do tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajnie, że czytałaś książkę z zaciekawieniem :D

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?