02/03/22

Czy warto było przeczytać te książki? - luty 2022

W drugim dniu kolejnego miesiąca postanowiłam podzielić się z Wami moim podsumowaniem lutego. Był on owocny w wiele lektur, ponieważ przeczytałam aż 18 książek, ale co dla mnie ważniejsze wszystkie były bardzo dobre. Wiele pozycji oceniłam bardzo wysoko, do tego stopnia, że ciężko wyróżnić mi kilka. 

Postanowiłam więc w tym miesiącu, mało tradycyjnie, za najlepszą uznać tylko jedną przeczytaną w lutym książkę. Jeśli czytaliście recenzje, które pojawiały się w ostatnim czasie, pewnie wiecie, jak bardzo spodobała mi się pozycja kierowana do dzieci - "Listy do A. Mieszka z nami Alzheimer" autorstwa Anny Sakowicz. To opowieść nie tylko dla najmłodszego Czytelnika, powinien przeczytać ją każdy, niezależnie od tego, ile ma lat i czy wie już coś o Alzheimerze. Chociaż powieść przeczytałam w pierwszych dniach lutego, opisane wydarzenia chyba już na dobre zadomowiły się w mojej głowie. Autorka do tak trudnego tematu podeszła w sposób niezwykle delikatny i bardzo emocjonalny. Te emocje są odczuwane również podczas czytania, a odbiór ulepszają piękne ilustracje. Nie chcę się powtarzać, bo o książce dużo pisałam w recenzji więc po prostu zachęcam Was do sięgnięcia po tą lekturę. Na pewno nie pożałujecie! 

Chociaż wspomniana wyżej powieść poruszyła mnie do głębi, nie oznacza to, że pozostałe przeczytane przeze mnie książki były złe. Wszystkie lektury lutego mi się podobały i polecałam Wam je w poprzednich wpisach. Kilku recenzji jeszcze tutaj brakuje, ale obiecuję, że pojawią się już niebawem.

Wspomnę jeszcze więcej o gatunkach powieści, które przeczytałam i tutaj jak sprawdziłam, było to dla mnie małym zaskoczeniem. Zazwyczaj znacznie przeważała literatura obyczajowa, tym razem również przeczytałam cztery takie książki, ale nie było ich tak dużo jak w ubiegłych miesiącach. Cztery razy wyruszyłam również w książkową podróż z bohaterami pięknych i uniwersalnych książek dla dzieci. Udało mi się przeczytać dwa klasyki wpisujące się w wyzwanie "12 klasyków na 12 miesięcy", dwa romanse i dwa kryminały, w tym jeden był tak naprawdę komedią kryminalną. Zapoznałam się również z książkami z kategorii biografia, poezja i wywiad, ponieważ przeczytałam po jednej pozycji z każdej z nich. 

Jeśli ktoś z Was uważnie prześledzi listę lutowych lektur, zauważy tam pozycję ,,Mamo, opowiedz o sobie", którą oceniłam bardzo wysoko, a o której nic nie wspominałam. Postanowiłam, że będzie to jedna z tych nielicznych książek, o których nic nie napiszę. Nie jest to powieść, w której można ocenić kreację bohaterów, czy fabułę. Nie jest to również książka, którą można czytać i zachwycać się stworzonym przez Autora światem. Sama w sobie praktycznie nie ma treści, dopiero po wypełnieniu nabiera charakteru i unikalności. To bardzo osobista pozycja, związana ze wspomnieniami, którą każdy powinien ocenić indywidualnie. 

Luty owocował we współprace recenzenckie i nowe czytelnicze doświadczenia. Przeczytałam pięć książek od samych Autorów - dwie powieści obyczajowe Celiny Mioduszewskiej, książkę Jolanty Kosowskiej, najnowszą pozycję Tomasza Wandzel i wcześniej wspomnianą lekturę Anny Sakowicz. Miałam również okazję przeczytać dziewięć książek od Wydawnictw: Literackie, Znak, Lipstick Books, Lucky, Oficynka, Amare, Prószyński i S - ka, Silesia Progress i dwie pozycje od Skład Papieru. Zarówno Autorom jak i Wydawnictwom bardzo dziękuję za zaufanie i możliwość przeczytania książek.

A Wy jakie ciekawe powieści przeczytaliście w lutym? Chętnie zapoznam się z Waszymi listami, a poniżej możecie przeczytać moją. 

 

  1. „Listy do A. Mieszka z nami Alzheimer” - Anna Sakowicz 10/10  
  2. „Niebieska walizka. Pożegnanie z Breslau” - Marianne Wheelaghan 7/10
  3. „Armacademix” - Oskar Szwabowski 6/10
  4. „Tatry. Przewodnik dla dużych i małych” - Barbara Gawryluk, Paweł Skawiński 8/10
  5. „Sawantka” - Celina Mioduszewska 7/10
  6. „Kobiety pistolety. Sanitariuszka z pułku Baszta” - Wiktor Krajewski, Maria Kowalska 8/10
  7. „Dotrzeć do prawdy” - Tomasz Wandzel 6/10
  8. „Mamo, opowiedz o sobie” - Elma van Vliet 10/10
  9. „Pokochaj mnie” - M.F. Mosquito 8/10
  10. „Projekt Barnabek” - The Fan Brothers 8/10
  11. „Ojciec Goriot” - Honoré de Balzac 5/10
  12. „Jeszcze będzie epicko” - Magdalena Alicja Kruk 7/10
  13. „Powierniczka tajemnic” - Celina Mioduszewska 7/10
  14. „Żelazny Olbrzym. Opowieść w pięciu odsłonach” - Ted Hughes 8/10
  15. „Sklepy cynamonowe” - Bruno Schulz 6/10
  16. „Prosto w serce” - Jolanta Kosowska 8/10
  17. „Żar Australii” - Alexa Lavenda 6/10
  18. „Pies ogrodnika” - Katarzyna Gacek 8/10
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?