01/01/22

Czy warto było przeczytać te książki? - grudzień 2021

Ostatni miesiąc roku obfitował u mnie w wiele przeczytanych książek. Ze względu na wolne dni i okres świąteczny udało mi się wielokrotnie zanurzyć w lekturze na długie godziny.  W tym wyjątkowo klimatycznym czasie udało mi się przeczytać 28 książek, z czego uśredniając wynika, że czytałam prawie 1 powieść dziennie. Były jednak dni, kiedy nie miałam  czasu nawet trzymać książki w ręku, jak również takie, w których przeczytałam dwie pozycje.

W grudniu udało mi się również powrócić do beztroskich lat dzieciństwa w postaci cudownie zilustrowanego opowiadania "Dziadek do orzechów". To nie jedyna książka skierowana do najmłodszych, z którą zapoznałam się w ubiegłym miesiącu. Odbyłam dwa spotkania z Misiem Paddingtonem, o którego przygodach czytałam w języku angielskim i wyruszyłam w cudowną i ważną podróż z "Chłopcem z Gór". Zapoznałam się także z książeczką, która daje możliwość oczekiwania na adwent i czytania codziennie jednego rozdziału opowieści w świątecznym klimacie, czyli „Święta dzieci z dachów”. Kolejne ilustrowane perełki kierowane do dzieci, a mogące zachwycić niejednego dorosłego znajdujące się na mojej grudniowej liście to „Życie” i „Próbowanie”. Ten miesiąc obfitował w literaturę dziecięcą, tą najpiękniejszą - z przesłaniem i cudownie ilustrowaną, czasem każdy z nas potrzebuje chwili oddechu i zatrzymania, a często to właśnie te książki dają nam taką możliwość. A co Wy sądzicie o literaturze dziecięcej, sięgacie po tego rodzaju książki? 

Miałam również okazję przeczytać trzy pierwsze części "Kamienia Królestwa Sloget" dzięki egzemplarzom recenzenckim od samej Autorki. Ten cudowny i fantastyczny świat bardzo szybko skradł moje serce i z niecierpliwością czekam na dalsze losy Nastki. Moje recenzje są już dostępne w poprzednich wpisach.

Jak przystało na świąteczny okres przeczytałam również kilka powieści w tym klimacie, a także dwa reportaże, które bardzo mnie poruszyły. 

Zachęcam Was do dzielenia się swoimi grudniowymi podsumowaniami. W następnym wpisie pojawi się również tekst podsumowujący cały, ubiegły już rok 2021.

  1. „Siedem życzeń” – antologia 7/10
  2. „Adela. Krok w przeszłość” - Aneta Krasińska 6/10
  3. „Adela. Krok w przyszłość” - Aneta Krasińska 7/10
  4. „Chłopiec z gór” - Séverine Gauthier 8/10
  5. „A miał być happy end” - Katarzyna Kalicińska 6/10
  6. „Czas na miłość” - Ilona Gołębiewska 7/10
  7. „Święta dzieci z dachów” - Mårten Sandén 8/10
  8. „Szczęście za horyzontem” - Krystyna Mirek 7/10
  9. „Potop (3 tomy)” - Henryk Sienkiewicz 6/10
  10. „Wichrowe Wzgórza” - Emily Jane Brontë 6/10
  11. „Wzgórze Olch” - Wanda Siubiela 8/10
  12. „Podziemie Waltar” - Wanda Siubiela 8/10
  13. „Splątany nurt rzeki Ister” - Wanda Siubiela 8/10
  14. „Życie” - Lisa Aisato 7/10
  15. „Niegrzeczne. Historie dzieci z ADHD, autyzmem i zespołem Aspergera” - Jacek Hołub 7/10
  16. „Wiem, co Wam w duszy gra” – Bezdech 6/10
  17. „Zapasy z życiem” - Éric-Emmanuel Schmitt 7/10
  18. „Chuligania” - Katarzyna Ryrych 7/10
  19. „Wigilia z nieznajomym” - Natasza Socha 7/10
  20. „A bear called Paddington” - Michael Bond 7/10
  21. „Paddington abroad” - Michael Bond 7/10
  22. „Tu jest teraz twój dom. Adopcja w Polsce” - Marta Wroniszewska 7/10
  23. „Serce w kopercie” - Małgorzata Falkowska 6/10
  24. „Próbowanie” - Kobi Yamada 8/10
  25. „Dziadek do orzechów” - E.T.A. Hoffmann 7/10
  26. „Zakochany Święty Mikołaj” – antologia 7/10
  27. „Panna Foch” - Barbara Kosmowska 7/10
  28. „Siedem sowich piór” - Katarzyna Ryrych 7/10

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?