26/10/21

"Zyg-zyg marchewka" - Katarzyna Ryrych

10/100/2300/2021

Zyga, którego czytelnicy mogli poznać w pierwszej części powieści „Denim blue” to aktualnie szczęśliwy posiadacz aż kilku par dżinsów, o których jeszcze niedawno tak bardzo marzył. 

Nastolatek należy do tych, którzy nie mają łatwo, a życie w dalszym ciągu raz po raz podkłada mu kłody pod nogi. Nikt nigdy nie wie co się stanie za chwilę, ale w życiu chłopaka raz za razem pojawiają się kolejne niespodzianki. Zyga to już uczeń technikum i ma poczucie, że nieodwracalnie stracił dzieciństwo. Przeżywa kryzys w szczęśliwym dotąd związku z Czarną Owcą. 

Gdyby zaskoczeń było mało najlepszy przyjaciel nastolatka – Bibas niespodziewanie bierze ślub. W tle jest także polityka, której tak nie lubi ojciec Zygi, a której boi się matka. Umarła ciotka, która nie mogła zrozumieć, że woja z 1981 roku jest inna od tej, którą przeżyła. Ewa zamieszkała w osobnym mieszkaniu wraz ze swoim mężem Hipisem i synkiem Elwisem. Lucyna natomiast wyprowadziła się do Berlina do zakochanego w niej Klausa. Przed Zygą także nowe wyzwanie jakim są studia.

Czy związek Zygi z Czarną Owcą przetrwa? Skąd nagła decyzja o ślubie podjęta przez Bibasa? Co zmieni się w rodzinie Zygi? Czy Zyga zdecyduje się na wyjazd za granicę?

Powieść Katarzyny Ryrych to warta uwagi młodzieżówka z wartką akcją i bohaterami, których chciałoby się poznać. Autorka w swojej powieści mówi o dorastaniu, podejmowaniu trudnych decyzji i relacjach w rodzinie. Wciągającą powieść Katarzyny Ryrych polecam każdemu, kto chce poznać nastoletniego bohatera z ciekawymi pomysłami i przenieść się w nie tak odległą przeszłość.

7/10 ⭐


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?