04/09/21

"Kawa z kardamonem" - Joanna Jagiełło

Powieść to pierwszy tom serii kawowej. 

Linka – główna bohaterka książki to piętnastolatka, która uczy się w ostatniej klasie gimnazjum. Jak dla każdego w jej wieku to trudny okres, przed dziewczyną stresujące egzaminy na koniec szkoły i wybór wymarzonego liceum. Na domiar złego w życiu Linki wszystko na raz zaczyna się psuć. Dziewczyna pokłóci się z najlepszą przyjaciółką, namnożą się także problemy rodzinne. Już i tak wiecznie schowana za laptopem matka postanowi wyjechać i zostawić dziewczynę ze wszystkimi obowiązkami. 

Piętnastolatka, skazana tylko na siebie, gdyż ojczym dużo pracuje przejmie prace domowe, będzie sprzątać, gotować i prać, a także z troską zajmować się młodszym braciszkiem Kajem. Jakby tego wszystkiego było mało dziewczynę męczą niewyjaśnione sny. W ręce Linki trafi także stare zdjęcie sprzed lat kryjące rodzinną tajemnicę, która nastolatka postanowi rozwikłać. Do drzwi dziewczyny niespodziewanie zapuka także miłość, na którą Linka nie jest jeszcze gotowa.  

Czy Linka rozwikła rodzinny sekret i znajdzie osobę, która powie jej coś więcej? Czy dziewczyna poradzi sobie z obowiązkami domowymi i opieką nad kilkulatkiem? Czy wyniki egzaminów gimnazjalnych pozwolą nastolatce dostać się do wymarzonej szkoły? Czy miłość pomoże Lince przetrwać trudny okres, czy wręcz przeciwnie dołoży jej tylko problemów? 

Książka Joanny Jagiełło należąca do serii plus minus 16 to obyczajówka idealna dla nastolatków. Autorka w swojej wciągającej powieści porusza wiele trudnych i ważnych tematów jakimi są kłótnie pomiędzy przyjaciółmi, pierwsza miłość, czy rodzinne problemy. Książkę czytało mi się bardzo przyjemnie i choć w pewnym momencie można było domyślić się dalszych losów bohaterów jest zdecydowanie warta polecenia.

8/10


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?