24/06/21

"Wszystko świetnie" - Beata Wróblewska

Książka to historia opowiadająca losy rodziny w której skład wchodzą mama, tata i trzy bardzo zżyte ze sobą córki. Siostry, pomimo dużej różnicy wieku bardzo dobrze się dogadują i to właśnie ich pomysły ożywiają atmosferę w domu. 

Malwina, najstarsza z córka, marzy o skandynawistyce i z niecierpliwością oczekuje na wyniki matur. Dziewczyna przyjaźni się z Ciemniawką, z którym razem pracuje w kinie i wymienia maile z Jaśkiem, znajomym z wakacji. 

Klarze, gimnazjalistce, która jest w trudnym okresie dorastania bardzo podobają się kolczyki w uszach. Dziewczyna chce być taka jak inni znajomi i ślepo za nimi podążą, co niejeden raz pociągnie za sobą konsekwencje. 

Anula, rezolutna czterolatka żyje w świecie czytanych i oglądanych baśni, stając się ich bohaterką. Dziewczynka prawie codziennie jest kim innym i bawi się z wymyślonymi przez siebie postaciami o niecodziennych imionach. 

Najstarsza z kobiet w domu to mama, która broni swoich córek, ma artystyczną duszę i regularnie zaczyna znikać popołudniami. 

W całej historii jest jeszcze tata, pracujący na sali sądowej. Mężczyzna nie może zrozumieć świata kobiet i dostosować się do tępa życia córek. Tatuś nie może pogodzić się także z tym, że córki nie chcą go słuchać i martwi się o ich przyszłość. Głowa rodziny jest szczęśliwa tylko wtedy, gdy córki i żona są w domu, wtedy czuje że ma wszystko pod kontrolą. 

Powieść nadająca się dla młodszych i starszych czytelników jest zdecydowanie warta uwagi. Książka to ciepła i mądra opowieść o problemach zarówno nastolatków i dzieci, jak i rodziców. Problemy, radości i smutki bohaterów historii napisanej przez Beatę Wróblewską wydają się bardzo realne. W opowieść o rodzinie został wpleciony także wątek poruszający odbiór literatury w zależności od wieku.

6/10


 

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?