04/05/21

"Wyżej niż wysoko" - Katarzyna Ryrych

Adi, Seba, Kudłaty, Pająk i Ola to główni bohaterowie powieści. Nastolatkowie często widzą całe miasto z góry, z nowej perspektywy. Są członkami krakowskiej grupy NO ENTRY, których pasja to wspinanie się na wieżowce, kominy, czy mosty. 

Młodzi ludzie spotykający się często na krakowskim Szkieletorze są gotowi na wiele wyrzeczeń. W ich przypadku nie wystarczy tylko odwaga, potrzebne jest także przygotowanie fizyczne i posiadanie odpowiedniego sprzętu. Jak mówi sama autorka dla pasjonatów tej miejsca to „ich Himalaje”, zdobycie szczytu jest niebezpieczne, ale zawsze satysfakcjonujące. 

Piątka przyjaciół to niejedyni pasjonaci wspinaczki, jest także Janek, który zawsze wspina się samotnie. Następuje swego rodzaju rywalizacja pomiędzy paczką przyjaciół a samotnikiem o niezdobyte jeszcze przez nikogo szczyty wieżowców. 

Tragiczny wypadek i śmierć Pająka z jednej strony uświadamiają bohaterom jak niebezpieczna jest ich pasja, jak bolesna jest strata bliskiej osoby, z drugiej zaś strony motywują przyjaciół do podejmowania kolejnych wyzwań i zdobywania nowych szczytów.

Powieść Ktarzyny Ryrych to książka poświęcona wspinaczce na wieżowce, kominy i inne miejsca, które są bardzo wysoko. Pasja niebezpieczna, lecz dająca satysfakcję i możliwość zobaczenia świata z innej perspektywy. Członkowie grupy NO ENTRY z autorką spotkali się w momencie, kiedy jej klucze zostały zatrzaśnięte w mieszkaniu na „tylko” pierwszym piętrze. Spotkanie było dla autorki inspiracją do napisania powieści. Choć bohaterowie książki są fikcyjni, to ich pasja jest prawdziwa. Katarzyna Ryrych pokazuje ją ze wszystkimi dobrymi stronami, pięknymi widokami, ale także z jej konsekwencjami. 

Powieść polecam każdemu, nie tylko pasjonatom wysokości, ale także osobom, które chcą poznać historię nastolatków i ich nietypową i niebezpieczną, ale piękną i dającą satysfakcję pasję.

7/10


 

 

2 komentarze:

  1. To zupełnie nie moje klimaty, więc siłą rzeczy nie mam tej książki w planach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy czyta to co lubi :) czasem warto sięgnąć też po coś nowego :D

      Usuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?