13/05/21

"Sztuka słyszenia bicia serca" - Jan-Philipp Sendker

Akcja powieści toczy się głownie w Birmie.

W książce zostały ukazane dwie całkowicie inne od siebie kultury. Jedna z nich to nowojorska – tam życie toczy się szybko, wszyscy są zajęci i nie ma zbyt dużo czasu na rozmowę. W odległej Birmie życie toczy się jakby wolniej – ludzie często ze sobą rozmawiają, wszyscy się znają i mają dużo wolnego czasu.

Te miejsca dzieli nie tylko położenie na dwóch różnych kontynentach, ale także różnice kulturowe i inne systemy wartości. Łączy je jednak piękna historia miłosna przetłumaczona aż na 35 języków!

„Wpływowy adwokat z Wall Street znika bez śladu” – tak brzmią nagłówki we wszystkich gazetach w Nowym Jorku. W domu jego żona znalazła listy miłosne napisane przez Mi Mi – dziewczynę mieszkająca w Birmie do jej męża. Córka adwokata, zawiedziona postępowaniem ojca, postanawia polecieć na drugi kontynent, odnaleźć ojca i przekonać się kim jest ta kobieta. Na miejscu Julia poznaje starego człowieka – U Ba, który opowiada dziewczynie historię jej rodziny. Wychodzi na to, że starzec wie więcej o jej najbliższych niż sama Julia. Opisana prze U Ba historia miłosna to losy Tin Wina – sieroty, która nagle traci wzrok i kalekiej dziewczyny – Mi Mi. Wprowadzenie do historii ojca powoli pozwala dziewczynie zrozumieć, dlaczego adwokat postąpił tak, a nie inaczej. Serca tej dwójki po prostu przez całe życie biły tym samym rytmem!

Powieść to zdecydowanie warta uwagi piękna historia miłosna, którą powinien przeczytać każdy, kto wątpi w siłę miłości, lub myśli, że osoba niepełnosprawna nie jest zdolna do prawdziwej miłości.

7/10  


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?