11/05/21

"Kopidoł i Kwiaciareczka" - Kazimierz Szymeczko

Drogi głównych bohaterów powieści splatają się w dzień zakończenia roku szkolnego i od tego momentu nastolatkowie już się nie rozstają. Małgosia skrycie podkochująca się w koledze widzi jak Wiktor dotkliwie pobija kolegę. 

Wakacje dla większości nastolatków są czasem odpoczynku, ale nie dla wszystkich. Małgosia często pomaga rodzicom na straganie, a wakacje to wyjątkowo pracowity sezon.Pracuje tam także Turek Arturek – prostoduszny, bardzo uczciwy i kochany przyszywany brat dziewczyny i mieszkaniec domu opieki Caritas, który często o czymś zapomina. 

Wiktor natomiast jest synem znanego dyrektora zakładu pogrzebowego, gdzie często dorabia. 

Nastolatkowie razem wplątują się w kłopoty, wikłają w kilka afer, ale także zostają wolontariuszami Ośrodka Najświętszego Serca Jezusa Caritas w Rudzie Śląskiej. Trochę z potrzeby serca, a trochę w ramach pokuty właśnie w tym miejscu bezinteresownie pomagają niepełnosprawnym, ćwiczą swoją cierpliwość i uczą się, że inny wcale nie znaczy gorszy. 

W trakcie wakacji Artur zostaje ofiarą niemiłego „żartu”, a nastolatkowie i ich ojcowie angażują się w pomoc mężczyźnie. 

Czy Małgosia i Wiktor zostaną parą? Jak wygląda wolontariat w ośrodku Caritas? Jak zakończy się sprawa Artura? Co w życiu jest tak naprawdę ważne?

Powieść Kazimierza Szymeczki to książka idealna dla nastolatków. Autor w swojej książce pokazuje nie tylko przyjaźń i pierwsze prawdziwe uczucie, ale przede wszystkim bezinteresowną pomoc, którą każdy z nas może obdarzyć innych, obcowanie z osobami niepełnosprawnymi i przekonuje czytelnika, że inny w cale nie znaczy gorszy, a każdy zasługuje na akceptację, zrozumienie i miłość. Kazimierz Szymczko napisał powieść o poznawaniu siebie i akceptowaniu innych ludzi takimi, jakimi są.

9/10


 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?