27/05/21

"Samotni.pl" - Barbara Kosmowska

Barbara Kosmowska opowiada historie trzech samotnych i smutnych osób, które straciły bliską im osobę.

Zosia to nauczycielka języka polskiego, która stara się pomóc każdemu ze swoich uczniów. W szkole nazywana „siłaczką” sama nie jest pozbawiona problemów. Kobieta niedawno straciła mamę i zamieszkała z młodszą siostrą. Stara się dotrzeć do nastolatki, otoczyć ją opieką i dać jej to, co najlepsze.

Joanna to właśnie młodsza siostra Zosi. Dziewczyna ma burzę rudych włosów, nosi fioletowy szalik i wojskowe spodnie. Aśka nie wygląda jak typowa nastolatka i cierpi z powodu wyśmiewania kolegów. Obok kolekcji rockowych płyt na półce Asi leży pudełko z nigdy nie wysłanymi listami do mamy za którą dalej bardzo tęskni. 

Wiktor to euro-sierota, matka chłopaka wyjechała za granicę do pracy, a jedyną pamiątką po niej jest znoszony angielski sweter, który często nosi. Nastolatek mieszka ze schorowaną babcią, która potrzebuje troski i opieki. Wiktor znalazł się w nieciekawym towarzystwie, które ciągnie go w złą stronę. Chłopak kradnie, ale po to, by zdobyć pieniądze na utrzymanie siebie i chorej babci.

Co wyniknie z przypadkowego spotkania Joanny i Wiktora, których łączy ogromna tęsknota za najbliższymi? Czy Asia pogodzi się z odejściem mamy? Czy ktoś zobaczy w Wiktorze chłopaka wołającego o pomoc i zrozumienie? Czy Zosia podoła wymagającej pracy w szkole i opiece nad młodszą siostrą? Czy samotność to choroba, którą da się wyleczyć spotkaniami z osobami na których nam zależy?

Powieść Barbary Kosmowskiej to książka w której zostało poruszonych wiele ważnych, trudnych i smutnych tematów. Autorka opowiada historię trójki młodych ludzi, których połączyła tęsknota za najbliższymi. Powieść polecam każdemu nastolatkowi, który chce przeczytać książkę zmuszającą do refleksji i pokazującą czytelnikowi emocje wywołane przez brak najbliższych.

7/10  


 

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?