09/03/21

"Dziesięć stron świata" - Anna Onichimowska

2/100/340/2021

Książka Anny Onichimowskiej składa się z dziesięciu opowiadań. Krótkie historie opowiadają losy piętnastolatków z dziesięciu różnych stron świata. 

Czytelnik przewracając kolejne strony powieści przekonuje się czy przeciętny nastolatek jest taki sam w Stanach Zjednoczonych, Danii, Kolumbii, czy Polsce. Powieść to dziesięć różnych losów, historii, problemów i marzeń.

Cesaria marzy, aby tańczyć, ale jest zmuszona do pracy jako prostytutka. Anla to dziewczyna, która bardzo dobrze się uczy, jest chętna, by pogłębiać swoją wiedzę, ale musi wyjść za mąż. Noburo od jakiegoś czasu nie zna świata innego niż ten wirtualny i wydaje się, że nie chce go poznać. Santosh, który został porwany do pracy jako pięciolatek stopniowo ślepnie w fabryce dywanów.

Co z innymi bohaterami opowiadań? Czy życie każdego nastolatka wygląda tak samo? Z jakimi problemami muszą zmagać się młodzi ludzie? Czy bohaterowie mają szanse, by spełnić marzenia i odmienić swój los?

Książka Anny Onichimowskiej to pouczające opowiadania z różnych zakątków świata. Losy ukazanych nastolatków pokazują młodemu czytelnikowi, że świat nie wygląda tak samo w każdym miejscu, a rówieśnicy w innych częściach świata mają całkiem inne problemy i priorytety. Po przeczytaniu powieści, którą polecam czytelnik ma szanse poznać inne kultury i religię, a także dostrzec problemy innych młodych ludzi, niekiedy tak odmienne od naszych.

6/10 ⭐


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?