Powieść opowiada losy szesnastolatków, którzy właśnie zaczynają pierwszą klasę liceum.
Główny bohater, którego imienia nie poznajemy jest narratorem. Wraz z przyjaciółmi: Zosią, Kamilem i Patrykiem jest fanem gier RPG.
Nastolatkowie żyją jakby w dwóch światach: tym rzeczywistym, w którym chodzą do szkoły i przeżywają nowe przygody w jej murach i tym fantastycznym, gry fabularnej, w którym nie brakuje wiedźm, ogrów, czy wojowników. Główni bohaterowie potrafią rozróżnić te dwa światy i prawdziwe życie od życia ich postaci w grach.
Nie potrafi tego jednak zrobić Tomek – nowy uczeń w klasie. Wychowawca prosi grupę przyjaciół, by wciągnęli nowego kolegę do paczki fanów gier komputerowych, jednak młodzi ludzie nie są zachwyceni. Chłopak jest jeszcze bardziej wciągnięty w wirtualny świat, utożsamia się ze swoją postacią, a jej utrata jest dla nastolatka równoznaczna z utratą samego siebie w prawdziwym życiu.
Czy gry naprawdę są złe? Jak odróżnić świat rzeczywisty od tego wirtualnego? W którym momencie zwykła pasja i zainteresowanie stają się uzależnieniem?
Książka Kazimierza Szymeczki to powieść o dojrzewaniu, podejmowaniu trudnych decyzji, przyjaźni, pierwszej miłość, ale przede wszystkim o uzależnieniu i odróżnieniu świata gier od tego, w którym żyjemy naprawdę. Powieść z pewnością najbardziej spodoba się fanom gier komputerowych, ale jest także warta przeczytania przez innych czytelników.
6/10 ⭐
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D