23/12/20

"Listy pełne marzeń" - Magdalena Witkiewicz

Główna bohaterka świątecznej powieści Magdaleny Witkiewicz to siedemdziesięcioletnia Maryla Jędrzejewska. Wydawać by się mogło, że sympatyczna staruszka ma bardzo nudne życie, ponieważ siedzi w domu, wypatruje przez okno i wychodzi do sklepu po jedzenie dla kota i dla siebie. Uwaga! Kolejność nie jest przypadkowa! Maryla od zawsze kochała zwierzęta, a w szczególności koty i to właśnie dzięki temu jej życie wygląda tak jak wygląda. Kobieta w latach młodości poznała panią Gertrudę i zaprzyjaźniła się ze staruszką. Z panią Trudzią Maryla spędzała kilka godzin prawie każdego dnia. Przyjaźń kobiet zaowocowała niespodziewanym spadkiem, który Maryla dostała od starszej z nich. Od tej pory Maryla stała się Świętym Mikołajem. Z pomocą Marcina – miejscowego listonosza i wielu innych osób, którym w przeszłości pomogła, a które chcą się odwdzięczyć starsza pani przechwytuje kolejne listy dzieci i stara się spełniać ich marzenia. Pomagają nie tylko ludzie, niegdyś otoczeni bezinteresownym dobrem i opieką przez Marylkę, ale także Janusz – mężczyzna, który popełnił jeden , ale za to bardzo ważny błąd i od lat nieustannie stara się o rękę Maryli. 

Czy szerzenie dobra i spełnianie marzeń może być złe? Czy Marylce uda się spełnić wszystkie marzenia dzieci? Czy starsza pani wybaczy Januszowi?

Piękna świąteczna historia opowiada losy kobiety, która zyskując ogromny majątek postanowiła się nim podzielić i pomagać innym. Autorka daje nadzieję, że istnieją ludzie, którzy potrafią bezinteresownie pomagać i cieszyć się radością innych. Bardzo polecam ta wciągającą, pełną ciepła i nadziei na spełnienie marzeń książkę w świątecznym klimacie.

7/10 ⭐


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?