27/12/20

"Godzina zagubionych słów" - Natasza Socha

Katarzyna, Marcin, Anna, Aleksy i Fabian, Borys to główni bohaterowie książki Nataszy Sochy. Z pozoru obcy sobie ludzie, których nic nie łączy. Czasem przypadkowo mijają się na ulicy, w kawiarni kupując ulubioną kawę, w barze z kanapkami, czy w kwiaciarni ale nie zwracają na siebie uwagi. Każdy z bohaterów ma swoje troski, problemy, historie i tajemnice skrywane głęboko w sercu. Każdy z nich w śnieżny dzień 23 grudnia siada na metalowej ławeczce w parku i dostaje od losu niepowtarzalny czas – „godzinę zagubionych słów”. Bohaterowie mają okazję ostatni raz porozmawiać z bliskimi, których niedawno niespodziewanie stracili i wypowiedzieć słowa, które nigdy nie zostały wypowiedziane.

Jedna godzina, 60 minut i 3600 sekund wydawać by się mogło, że to bardzo mało, ale dla każdej z osób, które poznajemy w książce to niepowtarzalny czas. Bohaterowie wraz ze swoimi bliskimi podejmują trudne rozmowy. Rozmawiają na tematy, które nigdy nie zostały dokończone, wyjaśnione i nie pozwalają żyć dalej z żalem, do osoby, która już odeszła. To godzina nie tylko rozmów, ale przede wszystkim szczerości, miłości, przyjaźni i zapomnienia tego, co złe.Czas, który bohaterowie dostali do losu pozwoli zamknąć wszystkie sprawy z przeszłości, pogodzić się ze stratą, wybaczyć i zaakceptować. W końcu będzie szansa, by powiedzieć „kocham cię”, „przepraszam”, „tęskniłem za tobą”, „jesteś dla mnie ważna”. Ta rozmowa może zmienić wszystko i pozwolić zasiąść do Wigilijnego stołu z radością.

Czy bohaterowie odważą się skorzystać z niepowtarzalnej szansy, którą dostali od losu? Czy godzina wystarczy, by przebaczyć, pokochać, zrozumieć?

Piękna świąteczna historia, pokazująca, że jedna rozmowa potrafi zmienić wszystko. Nie czekajmy na niepewne jutro z wypowiedzeniem ważnych słów, pogodzeniem się z bliskimi, czy spędzeniem wspólnego czasu. Książka napisana przez Nataszę Sochę daje nadzieję na lepsze jutro, a także pokazuje, że szczęście jest na wyciągnięcie ręki, wystarczy je odnaleźć!

7/10 ⭐


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?