28/11/20

"Stroiciel" - Tomasz Trojanowski

Cyprian to nastolatek różniący się od rówieśników. Nie zależy mu na markowych ubraniach i nie chodzi na imprezy, ale tworzy muzykę, gra w swoim zespole i czyta książki. Główny bohater zastanawia się co oznaczają jego sny. Chłopak śni o różnych miejscach, a rówieśnicy nie potrafią zrozumieć samego Cypriana, ale też tego, co go niepokoi. Miejsca, które chłopak odwiedza w snach powoli odkrywa także w rzeczywistości. Sklep muzyczny, który odwiedził wraz z Dominiką to początek niemożliwego. Chłopak zdał sobie sprawę, że użył skali Oktawonu. Jest to instrument, który nie istnieje. Cyprian poprzez kolejny ciąg niespodziewanych zdarzeń odkrywa prawdę o sobie i świecie. Jest ostatnim Stroicielem, który musi sprawić, że z Oktawonu popłyną prawdziwe dźwięki. W przeciwnym razie świat przestanie istnieć i zawładną nim siły Zła. 

Czy Cyprian uratuje świat? Co jest prawdą a co fałszem? Czy wszyscy jesteśmy niewolnikami? Odpowiedzi na te i inne pytania można znaleźć w powieści. 

Polecam tę niezwykłą opowieść o współczesnym, nieidealnym świecie, która z pewnością na długo zapadnie w pamięć. Niepokojące i niekonkretne zakończenie pozostawia nas z pytaniem jak naprawdę zakończą się losy nastolatka i z refleksją nad tym, w jaki sposób możemy próbować ocalić świat. 

5/10 ⭐


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?