18/11/20

"Niepełka. Moc Marzeń" - Dorota Schrammek

To już trzecia i ostatnia część z serii o niepełnosprawnej Weronice. Nadchodzi kolejny rok szkolny, więc kolejne zadania i wyzwania dla Niepełki i jej przyjaciół. W pogoni za realizacją marzeń i celów niejednokrotnie popełniają błędy, wpadając w pułapki zastawiane przez los. Ale czy nie na tym właśnie polega życie? Często popełniamy błedy, ale warto byśmy nauczyli się wyciągać z nich wnioski. Klasa naszych bohaterów zostaje wytypowana na polsko-niemieckie warsztaty fotograficzne. To nowe doświadczenie będzie ciekawą lekcją, ale jakże inną od wszystkich i możliwością nawiązania nowych przyjaźni. W tej powieści Niepełka nawiązuje korespondencyjną znajomość z chłopcem, ukrywając swoją niepełnosprawność. Anielka dalej chorobliwie się odchudza. Paweł zaczyna stosować niedozwolone substancje, by poprawić swoje wyniki w sporcie. Kinga wraz z niemiecką koleżanką robi to, co lubi najbardziej- śpiewa. Czego młodzi ludzie nauczą się od rówieśników zza Odry? Jak wyniesione z wyjazdu doświadczenia, przyzwyczajenia i myśli wpłyną na ich dalsze życie?

7/10 ⭐


 

2 komentarze:

  1. Brzmi ciekawie :) Nigdy wcześniej nie słyszałam o tej serii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie tomy są warte uwagi :) To już trzeci, poprzednie recenzje także są na blogu :D

      Usuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?