26/11/20

"Magiczna Chwila" - Kristin Hannah

W otoczonym lasami miasteczku Rain Valley w którym od dziecka mieszka Ellie pewnego dnia pojawia się dzikie dziecko z wilczkiem w objęciach. Dziewczynka szokuje swoimi zachowaniami miejscową społeczność, ponieważ siedzi na wysokiej gałęzi drzewa, na którą sama wskoczyła i bardzo szybko biega. Komendantka policji pragnie pomóc dziecku, które jest przerażone i nie zachowuje się w pełni jak człowiek. Dziewczynka trafia pod opiekę miejscowego lekarza Maxa, który po wstępnych badaniach stwierdza, że dziecko jest wychudzone, odwodnione, ma ciało pokryte bliznami i nie mówi. Lekarz i Ellie podejrzewają, że dziecko musiało się zgubić w lesie i było krzywdzone. Komendantka policji bardzo chce pomóc dziecku, więc postanawia wezwać na pomoc swoją siostrę, słynnego psychiatrę dziecięcego. Julia Cates  wskutek ostatnich nieszczęśliwych wydarzeń straciła renomę i pacjentów w Los Angeles, postanawia wrócić do rodzinnego miasteczka i spróbować pomóc tajemniczemu dziecku. Małymi krokami, swoim dobrem i cierpliwością Julia przystosowuje dziewczynkę do życia wśród ludzi. Dziecko szybko czyni postępy, jednak wszystkich martwi brak umiejętności mowy u dziewczynki. Między Alice a Julią powoli nawiązuje się szczególna więź.

Czy lekarce uda się nawiązać pomóc dziecku? Czy możliwe jest jego ocalenie? Co powrót z wielkiego świata do małej rodzinnej miejscowości zmieni w życiu Julii? Czy Ellie dostrzeże kogoś, kto już od dawna na nią czeka i przestanie rozpamiętywać przeszłość?

Piękna, wzruszająca a zarazem straszna historia dziecka, które najmłodsze lata swojego dzieciństwa wychowywało się w lesie. Autorka pokazuje, że małymi krokami, dobrem i miłością można zdziałać cuda, a cierpliwość tylko w tym pomaga. Zdecydowanie warta polecenia książka, którą czyta się jednym tchem czekając na dalsze wydarzenia w życiu głównych bohaterek.
 
8/10  ⭐

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?