31/01/24

"Słona wanilia. Tom 2" - Artur Tojza

223/180/2023

 

Świat młodych ludzi, w którym nawet wanilia może być słona

 
"Słona wanilia" to seria, która już po pierwszym tomie wydawała mi się strzałem w dziesiątkę i lekturą idealną dla nastolatków. Kiedy więc miałam okazję przeczytać drugą część, w ogóle się nie wahałam, co więcej byłam bardzo ciekawa, jak Autor dalej pokieruje tą historią. I idzie to w zdecydowanie dobrą stronę, o czym więcej przeczytacie w dalszej części recenzji.

Tym razem główną bohaterką staje się Amanda, chociaż pozostałe postaci poznane przez Czytelników w pierwszej części, odgrywają nie mniejsze znaczenie. Dziewczynę obserwujemy w niełatwym dla niej okresie, pełnym trosk i zmartwień. Wchodzenie w dorosłe życie to jak się okazuje nie tylko osiemnastka w otoczeniu przyjaciół, ale również pierwsze poważne decyzje i wybory do dokonania. Amandzie cały czas bardzo zależy na Tomku i kiedy w końcu udaje się jej powoli do niego zbliżyć, na horyzoncie pojawiają się kolejne kłopoty. Czy przyjaźń naprawdę przezwycięży wszystko? Jak młodzi ludzie poradzą sobie w nie zawsze łatwym dorosłym świecie?

Artur Tojza już przy pierwszej książce dał mi się poznać jako Autor, który zdecydowanie umie pisać dla młodzieży. Teraz tylko utwierdziłam się w tym przekonaniu, gdyż w książce oprócz przemyślanej i mającej sens fabuły, a także świetnie wykreowanych bohaterów Odbiorcy odnajdą codzienne i bardzo aktualne problemy.

Powieść czyta się świetnie i podobnie jak pierwsza część nie jest zbyt długa, przez co aż chciałoby się więcej. Autor podejmuje wiele trudnych tematów i mierzy się z niełatwymi kwestiami takimi jak brak wsparcia od dorosłych wchodzenie w dorosłość w niesprzyjającym świecie, pierwsze miłości czy próby dla przyjaźni.

Książka jest bardzo współczesna, przez co naprawdę oddaje codzienność nastolatków. Nie jest oderwana od rzeczywistości, nie ma tutaj nadmiernego koloryzowania, ale brak również bagatelizowania istotnych kwestii. Zdecydowanie warta uwagi powieść młodzieżowa z aktualnymi problemami i świetnymi bohaterami. Polecam!

Ebooka do recenzji otrzymałam od Autora.
 
8/10 ⭐ 

2 komentarze:

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?