21/06/23

"Pocałunki wiatru" - Katarzyna Sarnowska

82/180/22520/2023

 

Miłość można odnaleźć zawsze, tylko trzeba dać jej szansę...

 
"Pocałunki wiatru" były moim pierwszym spotkaniem z twórczością Katarzyny Sarnowskiej. Jak zawsze przy nowym Autorze podchodziłam więc do książki z delikatnym dystansem, ale również z nadzieją, że kryje w sobie piękną opowieść, jak zapowiada okładkowy opis. Na szczęście się nie myliłam, a Autorka zabiera Czytelnika w klimatyczną i nastrojową książkową podróż.

Główna bohaterka powieści — Karolina — po dwudziestu latach wraca do rodzinnego domu na Kaszubach, z którego kiedyś uciekła. Zmusza ją do tego życiowa sytuacja, rozstanie z mężem i utrata mieszkania. Dość szybko okazuje się jednak, że problemy, przed którymi niegdyś wyjechała do Warszawy, nie zniknęły, ale trwają, co więcej uderzają ze zdwojoną siłą... Karolina stara się zbudować swoje życie od nowa — szuka pracy, poznaje nowych ludzi i znajduje pasje. Poznaje również mężczyznę, z którym wiele ją łączy, ale oboje boją się zaryzykować...

Czy pozwolą sobie na to uczucie? Czy bohaterka odnajdzie w końcu szczęście? O tym musicie przeczytać już sami, sięgając po książkę. Do tego natomiast bardzo Was zachęcam, gdyż zdecydowanie warto.

Powieść nie należy do najkrótszych, ale czyta się ją bardzo dobrze i szybko. Jest to raczej spokojna historia, bez większych zwrotów akcji czy zaskoczeń. Sama fabuła jest ciekawa, krok po kroku odkrywamy kolejne tajemnice bohaterów. Ci są wykreowani bardzo wprawnie, podczas czytania możemy obserwować również to, co dzieje się w ich głowie. Powoli rodzące się uczucie i trudności z tym związane są opisane bardzo życiowo, niekoloryzowane, wydają się być jak prawdziwe. 

Książkę czytałam z dużą przyjemnością i spędziłam z nią miło czas. Opisana przez Autorkę historia bardzo mi się podobała. Opowieść Katarzyny Sarnowskiej napawa optymizmem, ale również daje nadzieję, że na miłość i szczęście nigdy nie jest za późno jeśli tylko sobie na to pozwolimy.

Jeśli lubicie spokojne, nastrojowe i klimatyczne powieści obyczajowe to "Pocałunki wiatru" zdecydowanie powinny się Wam spodobać. Myślę, że to książka warta uwagi.

Egzemplarz recenzencki otrzymałam od Wydawnictwa Lucky. 
 
7/10
 

 

3 komentarze:

  1. Lubię klimatyczne powieści. Tytuł zapisany.

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy21/6/23 14:27

    Z przyjemnością przeczytam ciekawi mnie ta książka ❤️

    OdpowiedzUsuń
  3. Od czasu do czasu lubię poczytać tego typu powieść więc może się skuszę.

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?