14/05/23

"Moje CUDowne dwubiegunowe życie" - Anna Libre

64/180/17180/2023

 

Bo życie każdego z nas może być CUDowne jeśli tylko naprawdę tego chcemy!

 
Choroby psychiczne to niezwykle ważny temat, o którym wciąż mówi się o wiele za mało. Tym ważniejsze są pozycje podobne do "Mojego CUDownego dwubiegunowego życia", w których to sam chory dzieli się z Odbiorcami swoimi doświadczeniami, po prostu swoją codziennością, swoim życiem. Podobno boimy się tego, czego nie znamy i tego, czego nie rozumiemy, więc takie książki nie tylko są bardzo potrzebne, ale również niezwykle wartościowe, gdyż przybliżają nam trudne zagadnienia.

Powieść jest książką autobiograficzną, przez co jeszcze bardziej prawdziwą. Autorka dzieli się w niej swoimi doświadczeniami dotyczącymi życia z chorobą afektywną dwubiegunową (ChAD) inaczej nazywaną chorobą depresyjno — maniakalną lub cyklofrenią. Anna Libre pokazuje wszystkie oblicza choroby: depresję, manię, hipomanię, stan mieszany i psychozę. Jednocześnie uświadamia Czytelnika, jak ważne jest odpowiednie leczenie, również to farmakologiczne.

Książka jest świetną pozycją, paradoksalnie nie tylko o chorobie. To również po prostu książka o miłości, przeznaczeniu oraz spełnianiu marzeń. Autorka pokazuje po prostu swoje życie, udowadniając, że chcieć to móc, nawet pomimo licznych ograniczeń.

Pozycja zawiera tak naprawdę dwie historie osób chorych na ChAD i dwa zupełnie odmienne podejście do choroby. Pierwsze to doświadczenia samej Autorki, a drugie, opowieść o jej mamie, która nie zdecydowała się na leczenie. Dzięki temu zabiegowi Czytelnik ma okazję poznać tę samą chorobę z dwóch różnych stron, a także do obserwowania wpływu choroby afektywnej dwubiegunowej na życie rodzinne i relacje.

"Moje CUDowne dwubiegunowe życie" to pozycja wręcz obowiązkowa dla naprawdę szerokiego grona Odbiorców. To książka, którą mogą przeczytać i wiele z niej wynieść zarówno ludzie chorzy na ChAD jak również tacy, którzy mają w swoim otoczeniu taką osobę. Jednocześnie to lektura dla osób zainteresowanych tematem, a do tej grupy powinien zaliczać się każdy z nas.

Powieść nie jest łatwą pozycją, ale zdecydowanie wartą uwagi. Nie jest zbyt długa, więc jej przeczytanie nie zajmie dużo czasu, a wyniesiona wiedza jest wręcz bezcenna. Zdecydowanie zachęcam Was do przeczytania!
 
Egzemplarz recenzencki otrzymałam od Autorki. 
 
8/10
 

2 komentarze:

  1. Bardzo chcę poznać tę historię i mam nadzieję, że szybko uda mi się to zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka porusza bardzo ważny temat. Jeśli będę miała okazję to na pewno do niej zajrzę.

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?