18/04/23

"Szczęście w pudełku po zapałkach" - Ewelina Maria Mantycka

53/180/14230/2023

 

Czy bohaterom uda się odnaleźć szczęście, choćby wielkości pudełka po zapałkach?

 
Sagi to specyficzny rodzaj powieści, zazwyczaj obyczajowych. To w głównej mierze książki, w których akcja nie pędzi, a na kolejnych kartkach poznajemy nowych bohaterów w jakiś sposób związanych z tymi poprzednimi. Zdarza mi się czytać tego typu powieści, które często mnie zachwycają — czy podobnie było w tym przypadku?

"Szczęście w pudełku po zapałkach" jest pierwszym tomem otwierającym sagę
gościeradowską. To moje pierwsze  spotkanie z piórem Eweliny Marii Mantyckiej, chociaż Autorka napisała już kilka powieści.

Główna bohaterka książki to Renata Wiercińska. Kobieta od urodzenia związana jest z Gościeradowem — małym miasteczkiem, które jest jej bardzo bliskie. Bohaterka wcale nie marzy o wyjeździe, a wszystkie jej plany związane są z rodzinną miejscowością, w której po prostu żyje jej się dobrze. Renata zostaje jednak zaproszona na wieczór panieński Ilony — koleżanki z dawnej klasy i to właśnie to wydarzenie zmienia wiele w jej codzienności. Chociaż Renia w latach szkolnych nie była w najlepszych kontaktach z Iloną, to wraz ze swoją przyjaciółką Elą postanawiają skorzystać z zaproszenia. To właśnie wtedy dochodzi do niespodziewanych wydarzeń... Co takiego stanie się na przyjęciu i jak wpłynie to na dalsze losy Renaty? Tego już Wam nie zdradzę, musicie przeczytać powieść.

Autorka miała bardzo ciekawy pomysł na fabułę i książkę czyta się po prostu bardzo dobrze, z dużą przyjemnością. Same opisane w tej pozycji wydarzenia bardzo mnie intrygowały, ale nie mogłam się przekonać do licznych i długich opisów. To właśnie dzięki nim poznajemy Gościeradów, jego urok i piękno, ale mimo tego w moim odbiorze było ich w niektórych miejscach za dużo.

Sylwetki bohaterów są wykreowane bardzo dobrze i wprawnie. W tym tomie Ewelina Maria Mantycka skupia się głównie na Renacie, ale że ma to być saga, daje Czytelnikom nadzieję, na poszerzenie wątków ciekawych postaci takich jak Kamila i Ela, bez których książka miałaby zupełnie inny kształt.

Powieść czytałam z dużą przyjemnością. Można się w niej zanurzyć, poznać uroki i trudności małego miasteczka, ale również uśmiechnąć podczas czytania, gdyż humoru tutaj nie brakuje. Jeśli nie przeszkadzają Wam dość długie opisy i lubicie obyczajówki, to może być to powieść dla Was.
 
Egzemplarz recenzencki otrzymałam od Wydawnictwa Lucky.
 
7/10
 

5 komentarzy:

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?