15/02/22

"Pokochaj mnie" - M.F. Mosquito

25/150/6970/2022

 

"Nie możesz przez całe życie bać się miłości, bo ominie cię coś bardzo ważnego.", ale czy zranieni w przeszłości bohaterowie zdecydują się na ten odważny krok?

 
Powieść to już trzecia część z cyklu "Oblicza miłości". W książkach pojawiają się ci sami bohaterowie, ale za każdym razem inni są tymi głównymi. I tak w pierwszym tomie Czytelnik bliżej poznał Leksi i Marcela, w drugim Gośkę i Filipa, a w trzecim możemy przeczytać o Arturze, o którym już wcześniej trochę się dowiedzieliśmy i nową postać - Magdę.

Zacznę od początku, czyli od kwestii wizualnej okładek, które bardzo przypadły mi do gustu. Na biało czarnym tle odznaczają się sukienki bohaterek. Po czerwonej i zielonej przyszedł czas na żółtą, która będzie jeszcze wspomniana w książce.

Magdę poznajemy tuż po rozwodzie, jest już wolna od męża, który ją zdradzał i którego nigdy tak naprawdę nie kochała. Za mąż wyszła pod dyktando rodziców, a w szczególności matki, której od zawsze była podporządkowana, a swojej decyzji żałowała praktycznie od początku. Teraz podjęła pierwszy samodzielny i bardzo ważny krok - rozwód ma być nowym początkiem, nieakceptowanym przez rodziców,  a przeprowadzka blisko przyjaciółek do Torunia i rozpoczęcie nowej pracy mają jej w tym pomóc. Magdalena nie chce związku, nie szuka nikogo na stałe, ale w jej życiu niespodziewanie pojawia się Artur. Zawierają oni specyficzny układ - on zraniony przez kobiety w przeszłości i ona po latach nieszczęśliwego związku decydują się na grę z jasno określonymi zasadami. Ale co jeśli któreś z nich je złamie i poczuje coś więcej?

Styl Autorki bardzo podobał mi się już w poprzednich tomach. Komediowe wstawki są moimi ulubionymi, przy niektórych wypowiedziach bohaterów można wręcz płakać ze śmiechu. Całe konwersacje, pojedyncze zwroty, czy z pozoru nic nieznaczące a rozumiane inaczej rozmowy są po prostu śmieszne i zabawne, nie jest to w żaden sposób naciągane.

Bardzo podobało mi się również to, że pomimo tego, że książka jest określana mianem komedii erotycznej, nie skupia się tylko na tej jednej kwestii. Bohaterowie mają swoją przeszłość, trudne momenty i lęki, a nie są tylko płytkimi i bezbarwnymi postaciami, jak często bywa w tego typu książkach. Przemiana Magdy również jest dopracowana i chociaż przebiega stopniowo, to na koniec czytamy już o całkiem innej kobiecie.

Książka jest bardzo wciągająca i śmieszna, a czas spędzony z lekturą bardzo przyjemny. Prawdziwa przyjaźń, miłość, namiętność, ale również trudne momenty  i choroba - to wszystko znajdziecie podczas przewracania kolejnych kartek. Powieść bardzo mi się podobała i polecam ją zarówno fanom "Oblicz miłości" - nie zawiedziecie się i tym tomem jak i osobom, które jeszcze nie poznały pióra Autorki.

Powieść miałam okazję przeczytać dzięki uprzejmości Wydawnictwa Amare - bardzo dziękuję za egzemplarz recenzencki.

8/10
 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?