02/02/22

Czy warto było przeczytać te książki? - styczeń 2022

W ubiegłym miesiącu udało mi się przeczytać aż 16 książek. Na pewno w osiągnięciu takiego wyniku pomogło to, że część powieści nie była gruba, a dodatkowo dwa tygodnie ferii, czyli więcej czasu na samo czytanie.

Gatunki powieści były dość różnorodne, chociaż jak zazwyczaj przeważała literatura obyczajowa - 11 książek. Przeczytałam dwa swego rodzaju reportaże - "Godki z babciōm" Krystyny Loch i "Zwyczajnie niezwykli. Obrazki o niepełnosprawności" - Marka  Dynowiaka, w których autorzy dzielą się swoimi wspomnieniami. Za mną również jedna powieść młodzieżowa - "Stan splątania" Roksany Jędrzejewskiej - Wróbel opowiadająca o losach młodych wolontariuszy pracujących w domu seniora. Udało mi się również przeczytać jeden klasyk, czyli książkę  wpisującą się w wyzwanie "12 klasyków na 12 miesięcy" - "Zbrodnię i karę". Nowością w mojej biblioteczce jest natomiast książka poetycka "Wciałowstąpienie", z której autorem miałam przyjemność przeprowadzić mój pierwszy wywiad.

Co do samych lektur, większość bardzo mi się podobała. O moich wrażeniach możecie przeczytać w recenzjach, teksty o większości książek przeczytanych w ubiegłym miesiącu są już dostępne na moim blogu.

Styczeń był bardzo owocny we współprace. Przeczytałam jedną książkę z Klubu Recenzenta serwisu nakanapie.pl Otrzymałam pięć lektur od samych autorów - dwie powieści Anny Stryjewskiej, a także książki Anny Sakowicz, Agnieszki Andrzejczak i autora piszącego pod pseudonimem Język Kamiennik. Miałam okazję zapoznać się również z egzemplarzami recenzenckimi od wydawnictw Literackiego i Silesia Progress. Bardzo dziękuję za zaufanie!

Najlepiej, bo aż na dziewięć gwiazdek oceniłam w styczniu dwie książki - "Stan splątania" i "Tysiąc metrów nad ziemią", których recenzje są już dostępne na blogu.

Zachęcam Was do podzielenia się swoimi książkowymi podróżami z ubiegłego miesiąca, a poniżej możecie zapoznać się z moją listą.

  1. „Na zawsze” - Karolina Winiarska 6/10
  2. „Loteria życiowych szans” - Izabella Frączyk 7/10
  3. „Zwyczajnie niezwykli. Obrazki o niepełnosprawności” - Marek Dynowiak 6/10
  4. „Gdzie śpiewają raki” - Delia Owens 6/10
  5. „Pokój kołysanek” - Natasza Socha 7/10
  6. „Po każdej burzy świeci słońce” - Magdalena Lytek-Dehiles 6/10
  7. „Wciałowstąpienie” - Język Kamiennik 6/10
  8. „Skradziona kołysanka” - Anna Stryjewska 8/10
  9. „Kiedyś się odnajdziemy” - Gabriela Gargaś 7/10
  10. „Odległe brzegi” - Kristin Hannah 6/10
  11. „Siła miłości” - Anna Sakowicz 8/10
  12. „Stan splątania” - Roksana Jędrzejewska-Wróbel 9/10
  13. „Zbrodnia i kara” - Fiodor Dostojewski 6/10
  14. „Godki z babciōm” - Krystyna Loch 6/10
  15. „Tysiąc metrów nad ziemią” - Agnieszka Andrzejczak 9/10
  16. „Kochankowie miasta” - Anna Stryjewska 7/10 ⭐ 
 


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?