11/09/21

"Czekolada z chili" - Joanna Jagiełło

Książka to już drugi tom z serii kawowej, jest to kontynuacja „Kawy z kardamonem” tej samej autorki.

Główna bohaterka ma już szesnaście lat i zaczyna naukę w nowej szkole. Linka niedawno dowiedziała się też, że ma młodszą siostrę, którą mama kiedyś oddała do domu dziecka. Dziewczyna mieszka z matką, ale także z ojczymem, z którym nie może się dogadać i znaleźć wspólnego języka i małym braciszkiem, którego bardzo kocha. Pewnego dnia ojczym wyprowadza się z domu, zostawiając matce Linki kredyt i dwójkę dzieci, na domiar złego mały Kaj bardzo przeżywa rozstanie rodziców. Szesnastolatka, która niedawno rozpoczęła naukę w liceum musi odnaleźć się w nowej rzeczywistości, poznać nowych znajomych, a co gorsze pogodzić naukę z poszukiwaniem pracy, by zarobić na czesne w wymarzonej szkole. Dziewczynie nie jest łatwo, szczególnie, że Adrian – chłopak Linki wyjeżdża, by uczyć się w Londynie, a młodym ludziom pozostaje tylko kontakt mailowy.

Czy Lince uda się znaleźć pracę i zarobić na opłaty w wymarzonej szkole? Czy związek z Adrianem przetrwa próbę, jaką jest odległość dzieląca zakochanych i ograniczony kontakt? Czy Oskar lub Łukasz, których los postawi na drodze dziewczyny zapełnią pustkę po nieobecności chłopaka? Czy rodzina Linki przetrwa próbę i na nowo się zjednoczy? Jak nowa sytuacja wpłynie na relacje nastolatki z najlepszą przyjaciółką?

Obyczajowa powieść Joanny Jagiełło to kontynuacja losów Linki, którą poznaliśmy w poprzedniej książce. Problemy nie opuszczają dziewczyny, a autorka ponownie porusza trudne tematy i jest w stanie zrozumieć młodych ludzi. Polecam książkę każdemu, kto szuka wciągającej powieści z problemami typowymi dla większości nastolatków, jakimi są kryzys w pierwszym związku, w przyjaźni, czy trudne relacje rodzinne.

8/10


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?