25/07/21

"Uciec jak najbliżej" - Barbara Ciwoniuk

Bohaterów powieści mogliśmy już poznać w dwóch innych książkach autorki: „Ten gruby” i „Własny pokój”. 

W tej części bliżej poznajemy Justynę – dziewczynę Zacha. Nastolatka po wyjeździe chłopaka czuje się bardzo samotna. Pogrążona w tęsknocie i poezji nie zauważa pogłębiających się problemów rodzinnych.

Ojca Tyśki boją się wszyscy domownicy, mężczyzna jest agresywny. Najstarszy brat nastolatki – Czarek nie chce już dawać sobą pomiatać i po kolejnej kłótni z ojcem ucieka z domu. Dopiero po tym wydarzeniu Justyna zdaje sobie sprawę, że nie może dłużej myśleć tylko o Zachu i musi zająć się poszukiwaniami brata. 

Sytuacja w domu Tyśki diametralnie zmienia się po ucieczce Czarka. Wszyscy domownicy starają się odnaleźć chłopaka i polepszyć stosunki, by taka sytuacja nie miała już miejsca w przyszłości. Problemy rodzinne sprawiają że zmienia się także drugi brat Tyśki Patryk, a sama dziewczyna zaczyna rozumieć, że skupiając się na jednej sytuacji czasem nie dostrzegamy innej, równie ważnej.

Jak ucieczka Czarka wpłynie na rodzinę? Czy szczere rozmowy będą w stanie z powrotem zbliżyć ich do siebie i pozwolić zrozumieć kto, kiedy i gdzie popełnił błąd? Czy Justyna będzie w stanie pogodzić miłość do Zacha i tęsknotę za nim z nieszczęściem najbliższych?

Książka Barbary Ciwoniuk opowiada o problemach nastolatków w bardzo prawdziwy sposób. Powieść bardzo wciągająca, czyta się bardzo szybko. Ukazuje, że każde zachowanie jest spowodowane wcześniejszymi wydarzeniami, a szczera rozmowa pozwala zrozumieć problem. Wątek romantyczny w powieści przestrzega młodych ludzi, by kochając nie zapominali o rodzinie i dostrzegali także inne rzeczy, które dzieją się wokół nich.

6/10


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?