15/06/21

"Najcenniejszy podarunek" - Klaudia Bianek

Książka to pierwszy tom z cyklu o tym samym tytule.

Oliwia to główna bohaterka powieści. Dziewczyna mieszka razem z młodszą siostrą Basią i ojcem, ponieważ matka sióstr wiele lat temu wyjechała do Anglii, by zarobić pieniądze. Kobieta pracując spotkała innego mężczyznę, zakochała się w nim, a w konsekwencji rozwiodła się z mężem i osiedliła w Anglii. Nagła decyzja kobiety pociągnęła za sobą wiele wydarzeń. Ojciec dziewcząt zachorował na depresję i popadł w alkoholizm.

Utrata pracy głowy rodziny zmusiła Oliwę do podjęcia pracy w piekarni sąsiadów, porzucenia planów o studiach i opieki nad młodszą siostrą. Właścicielka piekarni i przyjaciółka rodziny stara się pomagać dziewczynie. W cała historię jest jeszcze zamieszany syn pani Alicji – Oskar. Młodzi ludzie znają się od dzieciństwa, ale kiedy byli nastolatkami pocałowali się podczas gry w butelkę i od tej pory prawie ze sobą nie rozmawiają. Mężczyzna bardziej przyjaźni się z Basią, na którą ma dobry wpływ. 

Czy Oliwia i Oskar w końcu zdecydują się na szczerą rozmowę? Czy ojciec sióstr pokona chorobę? Jak ułożą się relacje dziewczyn z matką? Czy noc cudów zmieni coś w życiu głównych bohaterów? I czy Święta Bożego Narodzenia w rodzinie Oliwii i Basi w ogóle się odbędą?

Powieść Klaudii Bianek to piękna historia w świątecznym klimacie, jednak doskonała jest nie tylko na zimowe wieczory. Autorka w swojej wartej polecenia książce porusza nie tylko temat miłości i przyjaźni, ale także dotyka problemów w rodzinie, choroby alkoholowej, dorastania i zwykłej codzienności i problemów, z którymi może mierzyć się każdy z nas.

9/10


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?