18/03/21

"Buba. Sezon ogórkowy" - Barbara Kosmowska

Powieść to drugi tom opowiadający dalsze losy Buby – nastoletniej brydżowej mistrzyni. Niestety życie nastolatki zaczyna przypominać grę w karty – raz wygrana, a raz przegrana. 

Buba i Miłosz rozstali się, a miejsce dziewczyny zajęła szczupła i długonoga Rebeka. 

 Dziadek, na którego zawsze mogła liczyć nastolatka teraz został pochłonięty przez wirtualny świat, zapomina o wnuczce, zaprzestaje gry w ogóra – przynajmniej tej w prawdziwym świecie i jako „Blondyneczka” czatuje z „Eksplozją Seksu”. 

U Olki – starszej siostry Agnieszki dalej nie jest kolorowo, młoda kobieta przechodzi kolejny kryzys w małżeństwie, a na dodatek jest w drugiej ciąży. 

Mama Buby dalej nie za bardzo interesuje się córką, jest bardzo zajęta pracą i podekscytowana możliwością zekranizowania powieści. 

Tata dziewczyny, którego nie satysfakcjonuje obecna praca ciągle siedzi zamknięty w swoim pokoju i wirtualnym świecie. 

Pojawia się także wiele nowych postaci takich jak Pan Klemens, Pan Protek, czy Sierota – kolega z klasy Buby, który tak naprawdę ma na imię Staś i wcale nie jest sierotą. 

Czy Buba poradzi sobie z nowymi problemami? Czy dziewczynie uda się przywrócić dziadka ze świata wirtualnego do tego rzeczywistego? Kim okaże się tajemnicza „Eksplozja Seksu” z którą tyle pisze starszy pan? Czy Buba dalej będzie grać w karty? Czy do życia nastolatki ponownie zapuka miłość? Czy w sezonie ogórkowym naprawdę tyle może się zdarzyć?

Barbara Kosmowska w swojej powieści ukazuje świat nastolatków takim, jaki jest naprawdę – nie pozbawiony problemów, trudnych relacji rodzinnych, nowych przyjaźni i znajomości, a także pierwszych miłości. Książka opisuje dalsze losy nastolatki poznanej w pierwszej części, poznajemy także nowych znajomych dziewczyny i bliżej członków jej rodziny. Powieść wciągająca, zdecydowanie warta uwagi z wieloma zwrotami akcji, humorystycznymi wstawkami i nowymi przygodami, a także problemami młodych ludzi.

7/10 ⭐


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?