06/02/21

"Chłopiec, kret, lis i koń" - Charlie Mackesy

Ta uniwersalna książka napisana przez autora dla odbiorcy w każdym wieku zawiera w sobie trochę fabuły, ale głównie złote myśli i przemyślenia głównych bohaterów. 

Postacie występujące w książce, to jak sam tytuł wskazuje: chłopiec, kret, lis i koń. Bohaterowie zwracają naszą uwagę, na rzeczy naprawdę ważne, a ich myśli mogłyby być motywatorami na każdy kolejny dzień. Utwór to rozmowy przyjaciół okraszone pięknymi, a jednocześnie prostymi ilustracjami.

Od pierwszej strony miałam wrażenie, że książka to połączenie „Kubusia Puchatka” i „Małego Księcia”, których tak uwielbiam. Tym chętniej sięgnęłam po utwór, aby poznać historię tak różnych od siebie przyjaciół. 

Lekcje życia i uniwersalne, pasujące do każdego odbiorcy powiedzenia głównych bohaterów zachęcają do przewracania kolejnych stron i ponownego wracania do tych już poznanych. 

Serdecznie polecam każdemu czytelnikowi, niezależnie od wieku, bo jak powiedział sam autor: „Ta książka jest dla każdego z was – czy masz lat osiem, czy osiemdziesiąt.”

9/10 ⭐


 

2 komentarze:

  1. Bardzo dużo o niej dobrego słyszałam i z przyjemnością po nią sięgnę jak znajdę tylko chwilę czasu. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :) Akurat na tą książkę nie trzeba w momencie czytania aż tak wiele czasu ;) ale warto później do niej wracać :D

      Usuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?