09/01/21

"Przy naszej piosence" - Klaudia Bianek

Powieść to trzeci tom z serii "Jedyne takie miejsce". Powieść opisuje historie bohaterów pobocznych z poprzednich książek, ale także pokazuje dalsze losy bohaterów, którzy wcześniej byli tymi głównymi.

Antek to barista i właściciel świetnie prosperującej kawiarni. Praca nie jest dla niego tylko przykrym obowiązkiem, ale pasją. Niestety mężczyzna nie ma szczęścia w miłości. Skupiony na pracy i rozwoju swojej kawiarni nie traci czasu na poważne związki z dziewczynami i nie wierzy, że może znaleźć prawdziwą miłość. Pewnego wieczoru, zbyt pochłonięty natłokiem obowiązków, zapomina włączyć alarm w kawiarni. Jeden błąd właściciela przyniesie nieodwracalne zmiany w życiu Antoniego.

Kornelia stoi u progu dorosłości, lecz już od dawna musi być dorosła. Dziewczyna wraz z młodszym bratem mieszka w komunalnym mieszkaniu. Młodzi ludzie od zawsze muszą radzić sobie sami, bo ich matka się nimi nie interesuje. Głód i brak podstawowych środków do życia, a także miłość do brata skłaniają Kornelię do desperackiego kroku – kradzieży. Dziewczyna z całego serca pragnie chronić brata, ponieważ obawia się, że jeśli wpadnie w kłopoty, to zostaną rozdzieleni. Sprawy jeszcze bardziej się komplikują, gdy staje oko w oko z właścicielem kawiarni… Jeden błąd dziewczyny, zmuszonej do podjęcia takiej, a nie innej decyzji na zawsze zmieni życie dziewczyny.

To jedno spotkanie będzie początkiem krętej i pełnej wyzwań wspólnej drogi dwójki ludzi z różnych światów. 

Czy Kornelia zaufa Antkowi, opowie mu o wydarzeniach z przeszłości, które ją ukształtowały i pozwoli zburzyć swój wewnętrzny mur? Czy Antek odważy się wyciągnąć dziewczynę z piekła, w którym żyje? Czy ich wspólna piosenka będzie pierwszym krokiem do nowej historii? Czy relacja dwójki ludzi z tak różnych środowisk ma przed sobą jakąkolwiek przyszłość?

Piękna i poruszającą powieść w swojej prostocie. Autorka pokazuje czytelnikom, że zawsze należy wierzyć w lepsze jutro i że istnieją jeszcze ludzie, którzy potrafią bezinteresownie pomagać.

 


 

2 komentarze:

  1. Niekiedy potrzebuje odetchnąć od "ciężkich" książek, a ta nadawałaby się idealnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powieść bardzo mi się podobała. Nie należy do tych bardzo lekkich, każdy bohater ma swoje problemy i przeszłość. Powieść polecam :)

      Usuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?