23/11/20

"Niebo nad pustynią" - Anna Zgierun-Łacina

Akcja powieści dzieje się w Egipcie. To właśnie tam na ferie przyjeżdżają młodzi ludzie. Każdy z nich na wczasy all inclusive przyjeżdża z własnym bagażem trudnych sekretów i tajemnic skrywanych głęboko w sobie. Anastazja przyjechała tu, ponieważ dowiedziała się, że Damian jej szkolny kolega, w którym się skrycie podkochuje wybiera to miejsce na odpoczynek. Dopiero podczas wyjazdu nawiązuje się między nią, a chłopakiem znajomość. Po przyjedzie szkolni znajomi poznają Klarę, która na wakacje przyjechała z babcią. Nowym znajomym staje się także Albert – student arabistyki. Znajomość czwórki młodych ludzi rozpoczyna się od swego rodzaju niechęci, lecz z biegiem dni między nastolatkami tworzy się nić porozumienia, jednak każde z nich skrywa własne problemy. Anka przyjeżdża na ferie wraz z rodzicami i dwuletnim bratem Cieszkiem, dziewczyna ukrywa blizny nie tylko na nadgarstkach. Klara opiekująca się chorą babcią czarnych ubrań nie zdejmuje nawet na gorącej plaży. Damian myli rzeczywistość z grami, a znajomość z przyjaciółmi traktuje jako swego rodzaju rozgrywkę. Albert natomiast z pozoru wydaje się aż zbyt idealny. Przypadkowe spotkanie tej czwórki pozwoli rozpocząć ważne zmiany w życiu bohaterów.
Godna polecenia bardzo życiowa powieść dla młodzieży. Autorka stopniowo przekazuje czytelnikowi nowe informacje o bohaterach, tak bardzo realistycznych i zmagających się z podobnymi do nas problemami.

7/10 ⭐



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?