25/10/20

"Złodziejka książek" - Markus Zusak

"Złodziejka książek" to powieść opowiadająca losy Liesel Meminger. Matka w obliczu zbliżającej się wojny postanawia oddać dzieci pod opiekę rodziny zastępczej. Dziewczynkę poznajemy w chwili, kiedy podczas podroży umiera jej brat, a ona sama trafia pod opiekę surowej matki i opiekuńczego ojca. Kiedy Liesel ma nocne koszmary opiekuńczy papa uczy ją czytać. Książki bardzo szybko stają się pasją dziecka. Dziewczynka pierwszą książkę kradnie w trakcie pogrzebu brata, kolejne są płonącymi na stosach a także te z biblioteki burmistrza. Ciekawym zabiegiem zastosowanym przez autora jest uczynienie narratorem śmierci.

Pozycję uważam za godną polecenia. Napisana z perspektywy Niemców poruszająca opowieść z czasów II Wojny Światowej. Obok wydarzeń opisanych na kartach tej książki nie można przejść obojętnie. Myślę, że pozycja wręcz obowiązkowa, niezależnie od wieku czytelnika.
 
9/10 ⭐

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?